Air Greenland fyldte 50 år og det blev fejret!

God oplevelse med Air Greenland

Det var i december sidste år da vi skulle til Maniitsoq fra Dk for at holde jul sammen med familien.
Da jeg har en tumling var jeg ikke så begejstret over for at skulle sidde i fire timer når min datter på halvanden ikke var så god til at sidde stille. Det gik dog fint da hun fik en malebog og nogle farver så snart vi satte os ned. Og da hun ikke længere kunne koncentrere sig om det gav jeg hende de høretelefoner I havde på flyet. De holdt hende fascineret indtil vi skulle spise hvor hun fik lov til at få to små dåser sodavand.Og da bedstefar altid havde sodavand, var det noget hun kendte og elskede.
 Vi befandt os lige over Kangerlussuaq da vi blev fortalt at vejret var for dårligt til at lande i, så vi skulle flyve tilbage og lande i Island! Jeg blev slet ikke ked af det selvom jeg glædede mig til at gense familien. JEG SKULLE TIL ISLAND!! :D Yeees!
Turen derhen tog en evighed men kun fordi jeg var så spændt! Da vi var landet fik vi fortalt at vi skulle spise og overnatte i et hotel.

LUKSUS! Min datter og jeg fik et værelse med en kæmpe, dejlig dobbeltseng og et tv. Og mens hun så tegnefilm ringede jeg til min far der var ved at gå til, fordi jeg ikke havde ringet noget tidligere. Så sagde jeg så at vi var i Island! Han troede at det var et spøg, men jeg forsikrede ham at det var det IKKE. Mine forældre blev lidt kede af at skulle vente en dag mere. Men det var jeg ikke og bad om at snakke med mine brødre og søstre så jeg kunne prale lidt. ;)
 Efter samtalen skulle vi ud og se byen Keflavik og selvfølgelig købe nogle souvenirs til familien. Heldigvis var min gamle klassekammerat med i flyet så vi ikke var alene hvis vi skulle fare vild. Vi gik rundt i byen og tjekkede butikkerne. De havde de flotteste juledekorationer og alting syntes imponerende. Det hele gik godt bortset fra at min datter kom til at tabe et glas mens vi spiste på hotellet. Den gik i stykker og alle kiggede hen mod os for at se hvem det var der havde gjort det. Ups! Jeg var bange for hvad hotellet ville sige til det. Der kom en tjener og fejede det hele væk, og sagde at den slags sker og at jeg ikke skulle tænke på det.
Alting ved Keflavik var bare så godt! :)

Dagen efter var det hårdt at skulle op fra den dejlige seng, og tage til lufthavnen hvor vi skulle afsted rigtig tidligt. Vi fik nye boardingpasses og skulle videre til Kangerlussuaq. Vi blev forsinkede igen og benyttede tiden med at spise gratis ved lufthavnens restaurant og købe toldfrie varer, deriblandt Islandsk vodka. Da vi endelig gik ind I flyet fandt jeg ud af at min datter og jeg var blevet flyttet til Nanoq Class. Iih hvor var alting bare så godt!

Vi landede i Kangerlussuaq og ventede på den næste fly til Maniitsoq. Efter et par timers ventetid fik vi at vide at der var snestorme overalt og at der kun skulle flyves til Sisimiut resten af dagen. Vi skulle altså overnatte i Kangerlussuaq! Det var ikke ligefrem de bedste nyheder. Overnatning i Island, det var et eventyr. Overnatning i Kangerlussuaq som jeg allerede havde været i, knapt så spændende. Vi fik et værelse og madbilletter.
Mine forældre ringede til mig at de havde hørt at alle flyverne var blevet aflyst i Maniitsoq p.g.a dårligt vejr. Denne gang blev jeg lidt ked af det.

Vi blev så inde i værelset for at hvile lidt før vi gik ned for at spise aftensmad.
Der var propfyldt i lufthavnen så nogle var nødt til at tage til en anden hotel. Der skulle min veninde hen, så vi havde udsigt til at være alene i hotellet som jeg syntes var lidt uhyggelig om natten (fordi jeg havde hørt at det spøgte der).
 Jeg var på vej ind i restauranten da jeg hørte mit navn blive kaldt. Jeg vendte mig om og så min grandtante og hendes mand som jeg ikke havde set i ca. 10 år! Det var et glædeligt gensyn, også fordi de for første gang mødte min datter. Det blev alligevel en rigtig god aften, og da vi gik tilbage til værelset var vi mætte og glade. Så vi så fjernsyn indtil vi faldt i søvn på dobbeltsengen. (Og det spøgte ikke) ;)

Dagen efter kunne vi endelig flyve til Maniitsoq! Det var en kort tur fordi min datter sov en halv time i flyveren. Hjem til Maniitsoq og tude af lykke fordi jeg havde savnet familien så meget!

Så tak til Air Greenland for at give mig en af de bedste oplevelser! En tur til Island og et gensyn med familen!